Örnsköldsvik

Vilken lång dag det varit! Mestadels har den tyvärr spenderats i en buss, men sen får jag inte glömma mina 2,5h i Övik och snabbvisiten i Piteå ikväll, de vägre väl upp buss-timmarna litegrann.

Gick faktiskt över förväntningarna väl i Övik. Och för de första, jag hittade! Trodde jag skulle snurra omkring länge, men det ser så hemskt mycket tjorvigare ut på karta än vad det är. Nå, jag fick börja göra en intervju och ett personlighetstest, därefter kom testerna och som jag uppfattade skulle det bara vara praktiska moment i form av "frisyr och fingerfärdighet" men icket, förutom det fick jag ta fram saxen och visa vad jag gick för, även ett moment bestående av permanentning och därefter kom det svåra. Fick en mängd olika färger jag skulle sortera i kalla/varma- färger. Visst får man lära sig sånthär i skolan? Borde inte vara så svårt, men jag löste det snyggt ändå, tyckte jag.

Eftersom Svenska Frisörskolan i Övik tar in en klass per termin är konkurensen rätt stor. Och när jag fick veta att flertalet av platserna godkändes redan igår blev jag riktigt, riktigt nervös.. Men vet ni, jag kom in! Detta firade jag med att gå tvärs över gatan och köpa mig en bikini, det var jag värd.

Sen vet jag fortfarande inte vad jag vill göra av min framtid, ska jag bli frisör? Jag är snart 20 år och ska bestämma min framtid, nu? Varför kan man egentligen inte bara göra det man vill, då man vill? Altenativen är många, vad jag gör av vilka är ett annat kapitel.

Nu är jag trött och det blir en intensiv dag imorgon så återstår bara för mig att säga gonatt!


Bikini, H&M - 129kr/98kr.


Kommentarer
Anonym

jag hade tänkt köpa den där bikini, tur att jag inte gjorde det! hehe!

senare vill jag se bilder från rock kvällen, hehe :D puss

2009-02-27 17:34:05
URL: http://lns.blogg.se/
Erika

Hittade din blogg precis. :) hoppas att ni har det bra i Thailand, och jag tror att du kommer att bli en jättebra frisör! :)

2009-03-05 20:12:05

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!