Första klippet..

..är taget!

Måndagens och tisdagens undervisning var mestadels praktisk och vi inriktade oss på klippning. Redan förra veckan fick vi börja klippa på våra vertikala hårdelar men denna vecka blev det alltså allvar och en hel frisyr skulle skapas.

För att vara första gången förvånade jag mig själv positivt, om man bortser från ett par tekniska missar som man måste öva öva öva och öva på. Här klippte vi helform, det vill säga alla längder lika långa, med 45 graders lutning. Därefter volymföning.





Ni får bortse från den långa luggen vi sparade för att använda till senare...

Och så hann vi med att klippa ökande längder, det vill säga en vanlig uppklippning med valfri styling.





Idag har vi börjat med färglära, som är så mycket mer än färg. Vi har mestadels suttit i teorisalen och antecknat, men i eftermiddags fick vi göra egna hårfärger, vi mixade valfria färger och 30 minuter senare fick vi resultatet. Roligt att pröva på en helt unik färg, därefter gjorde vi även en allegitest som jag inte än reagerat på så får hålla tummarna att inget märkvärdigt händer till imorgonbitti. Bilder från färgningen kommer en annan dag för nu ska jag göra te, ta fram kladdkaka och grädde som blev över från vårat tisdagsfika igårkväll och invänta Andra avenyn!

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!